Ekonomi

Disney, dijital oyun için Epic Games’e 1,5 milyar dolar yatırım yaptı

İkonik karakterleri dijital oyun dünyasıyla birleştirmek için değerli bir adım atan Disney, Epic Games’e 1,5 milyar dolar yatırım yaptı. Çarşamba günü Disney CEO’su Bob Iger tarafından açıklanan bu stratejik ortaklık, aylık 100 milyonluk oyuncu tabanına sahip, beğenilen oyun Fortnite’ta tüketicilerin Disney, Marvel, Pixar ve Star Wars hikayeleri ve karakterleriyle etkileşime geçmesine olanak sağlamak için tasarlandı.

Bu yatırım, Alfa Kuşağı, Z Kuşağı ve Y Kuşağı dahil olmak üzere genç nesillerin oyun oynamaya harcadığı değerli zamana bir yanıttır. Iger’e göre video oyunlarına harcadıkları zaman, televizyon ve filmlere harcadıkları zamana rakip oluyor. Bu eğilimin farkında olan Iger, Disney’in oyun dünyasındaki varlığının değerini vurguladı ve şunları söyledi: “Ve benim sonucum, orada olmamız gerektiğiydi. Ve mümkün olduğunca çabuk, çok ikna edici bir şekilde orada olmalıyız.”

Gerçek zamanlı, 3D grafik oluşturma aracı Unreal Engine ile tanınan Epic Games, daha önce 2017 yılında Disney’in Hızlandırıcı kuluçka programına katılmak üzere seçildiğinde Disney’in dikkatini çekmişti. Epic CEO’su Tim Sweeney zaten Disney karakterlerini Fortnite’a dahil etmeyi öngörmüştü ve bu, yatırım bu vizyonu daha uygulanabilir hale getirir. Sweeney, Disney’in kendi dünyalarını Fortnite’ın dijital ortamıyla birleştirme potansiyeline olan ilk inancını kabul etti.

Ortaklık, Disney’in 2016 yılında kârlı olduğu kanıtlanmış bir lisanslama iş modeline geçişiyle paralellik gösteriyor. O tarihten bu yana Spider-Man ve Kingdom Hearts’ın da aralarında bulunduğu dokuz Disney oyun serisi 1 milyar doların üzerinde gelir elde etti. Wedbush Securities’ten oyun sektörü analisti Michael Pachter, yatırımı “gerçekten akıllı bir stratejik” hamle olarak övdü. Pachter, Disney’in marka yönetimindeki uzmanlığını ve Epic’in tüketicilerin dikkatini çekme becerisini vurgulayarak iki şirket arasında sinerjik bir işbirliği yapılmasını önerdi.

Lego gibi diğer şirketlerin de Epic ile ortaklıklar kurması, geleneksel eğlenceyi etkileşimli oyun deneyimleriyle birleştirme yönündeki artan eğilimi ortaya koyuyor. Disney’in Epic Games’e yaptığı yatırım, şirketin markasının erişim alanını genişletme ve oyun odaklı bir kitle arasındaki ilgisini sürdürme çabalarında önemli bir adıma işaret ediyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu