Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’den öğretmen atamalarına ilişkin açıklama
Bakan Tekin, Habertürk’ün Adana’da canlı yayınında yeni eğitim-öğretim yılını değerlendirdi ve soruları yanıtladı.
Yeni eğitim-öğretim yılının hayırlara vesile olmasını dileyen Bakan Tekin, programlara katılarak bugün depremden etkilenen Hatay, İskenderun ilçesi ve Osmaniye’yi ziyaret ettiklerini söyledi.
DEPREM BÖLGESİNDE OKUL İHTİYAÇLARI
6 Şubat’ta meydana gelen depremden etkilenen Kahramanmaraş merkezli 11 ilde yaklaşık 3,5 milyon öğrencinin bulunduğunu belirten Tekin, şöyle devam etti:
“Deprem öncesinde 11 ilde 10 bin 539 okulumuz vardı. Yani okullardan ziyade derslik bazında hesap yapıyoruz. Derslik sayısına baktığımızda 114 bin 675 dersliğimiz var. Bunlara baktığımızda 114 bin 675 dersliğimiz var. Depremden etkilenen okullarımızdan 936’sı ya yıkıldı, ağır hasar gördü ya da orta hasar gördü ve gerekli incelemeler imalat aşamasında. Derslik bazında baktığımızda 11 bin 728 dersliğimiz var yani; 936 okul. Şu anda burada önemli tedbirler aldık. Çelik veya prefabrik yapı olarak bu 11 bin 700 dersliğin toplamına baktığımızda 2 bin 573 yeni derslik var. Derslikler hizmete açıldı. Bunların yanı sıra konteynerlerde eğitim sürecini yürüten öğrencilerimiz de var. Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla sürecin hızlı bir şekilde yürütülebilmesi için bölgedeki okul ihtiyacının yatırım bütçesinden karşılanması konusunda da talimatlarımız var.”
Süreci koordine etmek için deprem odaklı toplantılar düzenlediklerini belirten Tekin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın süreci yakından takip ettiğinin altını çizdi.
Depremde hasar gören okulların tamamlanma süresine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Tekin, konuşmasına şöyle devam etti:
“Toplamda 11 bin civarında derslik eksiğimiz var ama aslında 2 bin 573 derslik yaptık. 11 bin derslik ihtiyacımız 9 bin dersliğe düştü. Bunların bir kısmını, yaklaşık 4 bin derslik olarak çelik yapılar altında inşa edeceğiz. Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla büyük bir kısmını inşa edeceğiz. Büyük bir kısmı önümüzdeki bahar eğitim-öğretim yılı başında tamamlanacak. Önemli bir kısmı da 2024 baharında tamamlanacak. Eylül ve Ekim aylarında üretimi devam eden çelik yapılar var, o yüzden tamamlanacak, hedefimiz önümüzdeki eylül yani 1 yıl sonra buradaki eğitim tamamlanacak.” Derslik anlamındaki ihtiyaçlarımızı ve dersliklerdeki eksikliklerimizi gidereceğiz, umarım bunu başarabiliriz.”
Tekin, deprem bölgesinde eğitim alamayan öğrenci kalmadığını vurguladı.
Tekin, depremden etkilenen 11 ilin tamamında 21 bin 500 öğrencinin konteynerlerde eğitim gördüğünü, sağlıklı olan okulların ikili eğitim kapsamına alındığını vurguladı. İnşaat süreciyle ilgili olarak takvimimiz deprem öncesi Eylül ayında bu 11 ildeki derslik sayısına ulaşmak.” söz konusu.
ÖĞRETMENLERİN DEPREM BÖLGESİNDEKİ BARINMA DURUMU
Deprem bölgesinde yaklaşık 220 bin öğretmenin etkilendiğini belirten Tekin, il müdürleri tarafından bu öğretmenlerle bizzat iletişime geçildiğini söyledi.
Tekin, deprem bölgesindeki mevcut ve yeni atanan öğretmenlerle iletişime geçerek barınma ihtiyacı olup olmadığının tespit edildiğini belirtti. Bu 11 ilde yaklaşık 11 bin öğretmenin barınabileceği yerlere ihtiyacımız olduğu ortaya çıktı. Bizden öyle bir talepte bulundular ki, her birine ‘kaç kişisiniz, birlikte mi kalacaksınız, eşiniz, çocuğunuz, yanınızda kim var?’ diye sorduk. Bu sorular sorularak İçişleri Bakanlığımız ve AFAD koordinasyonunda hepsini barındıracak konteynerler oluşturuldu. Dolayısıyla böyle bir operasyonla bunu gerçekleştirdik.“dedi.
“SINIF TEKRARI ÖNEMLİ”
Tekin, ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile ilgili değişiklikleri de anlattı.
” sınıf tekrarıTekin, konunun öğretmenler tarafından da dile getirildiğine dikkat çekerek, şöyle konuştu: Sınıf tekrarı hem öğrencinin eğitim sürecinin sağlıklı işleyişi açısından hem de öğretmen arkadaşlarımızın mesleklerini sağlıklı bir şekilde icra edebilmeleri açısından önemlidir.” yorumunu yaptı.
Bakan Tekin, açıköğretime geçişe ilişkin düzenlemelere ilişkin, ” Bunun aslında pek çok nedeni var. Öncelikle yer altı kurslarına yoğun bir eğilim gördüğümüz için bunun önüne geçmek istedik. İkincisi biz çocuklar için Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okulların müfredatı okul öncesinden başlayarak 12. sınıfa kadar birbiriyle bağlantılı bir dönemdir. Dolayısıyla 9, 10 yıl devam eden çocuğun 11 ve 12 yaşında bu süreçten çıkması bizim için risktir. Bizim için asıl olan çocuklarımızı örgün eğitim kapsamında değerlendirmektir. Açık öğretim ya da açık lise dediğimiz şey aslında örgün eğitimin kurgusal olarak dışında bırakılan ya da başta sağlık olmak üzere diğer tıp alanlarında örgün eğitim alamayan çocuklarımız için fırsat olarak tasarlanan bir formdur. Aksi takdirde normal okula gidebilen ve örgün eğitime devam edebilen çocuklar ayrıldığı anda eğitim sistemi esasen bozulur. Bu bizim için değerli bir şey. Bize emanet edilen çocuklarımızı en iyi şekilde yetiştirmek istiyoruz.” ifadesini kullandı.
Milli Eğitim Bakanı Tekin, deprem bölgelerinde yıkılan özel okullar ve burada çalışan çalışanlarla ilgili bir dizi öneri hazırladıklarını ve bunları Hazine ve Maliye Bakanlığı ile paylaştıklarını söyledi.
ÖĞRETMEN ATAMA VE MÜLAKAT SÜRECİ
Randevu bekleyen öğretmenlerle ilgili soru üzerine Tekin, şunları söyledi:
“Milli Eğitim Bakanı olarak aramıza yeni öğretmenlerin gelmesini istiyorum. Hesaplarımıza göre ihtiyacımız olan rakamları Hazine ve Maliye Bakanımızla ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığımızla paylaştık. Sonuçta Bütçe var. Şimdi 2024 bütçesi oluşturulacak. 2024 bütçesi içinde toplam kamu sektörünün ne olacağını size söyleyeceğiz.” Kaç işçinin çalıştırılacağını belirten bir sayı görünecektir. Daha sonra bunu bizimle paylaşacaklar. ‘Bu rakamdan şu kadar öğretmen çalıştırmanız için size yetki vereceğiz’ diyecekler. Ve buna göre hareket edeceğiz. Artık bir rakam söylemek mümkün. “Olmaz ama şunu söyleyeyim; uzun zaman alacak çünkü bu yıl öğretmen arkadaşlarımızın işe alımıyla ilgili mülakat sürecini düzgün bir mülakat sürecine dönüştürmek istiyoruz.”